TV kanallarinin temel finans kaynagi reklamlardir. Bir reklam gosterilir, potansiyel alicilardan bir kismi bu reklamlari gordukten sonra urunu satin alir ve reklam veren sirket de parayi TV kanalina verir. Boylece potansiyel alicilar TV kanalini ayakta tuttugu icin reklamlari seyrederek diger icerigi seyretme hakkina sahip olur.
Gecen gun TV seyrederken bircok araba reklami gordukten sonra, araba alma plani olmayan insanlar bu reklami seyrederek TV kanalini destekliyor mu? Yoksa belese TV mi seyrediyor diye dusunmeye basladim. Birden farkettim ki reklam iki tarafli calisiyor: Zengine reklam yapip urunu satiyor, fakire de bu urunu prestijli gostererek aslinda arabanin "algilanan degerini" artiriyor. Cunku bir araba sadece hareket eden ve insan tasiyan bir arac degil ayni zamanda insanlarin gururla gezmelerini (ya da hava atmalarini, ya da ustunluk gostergesi olarak saymalarini) de saglayan bir simge. Bir arabaya 100 bin dolar vermek kadar, o arabanin aslinda o kadar pahali oldugunun diger halk tarafindan bilinmesi de onemli. Reklami seyreden ama alim gucu olmayan insanlarin da bu sisteme katkisi boyle oluyor.
Zaten bircok reklam artik urun tanitmaktan cok insanlarin kafasinda bir marka yaratmak uzerine kurulu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder