9 Şubat 2008 Cumartesi

Tavuklar Hangi Gezegenden???

Bir gün Japon arkadaşlar yemeğe geldi. Kyoko ve Tomoko. Kyoko Tokyo’dan yeni gelmişti. Doğduğundan beri Tokyo’dan ayrılmamış. Bu yüzden her şeye hayret ediyordu. Londra ona çok tarihi ve ilkel gelmiş. Zira anladığım kadarıyla Tokyo yüksek teknoloji dolu bir 25. yüzyıl şehriymiş. Bir uçan arabalar falan eksikmiş. Her neyse, bu kız da doğma büyüme Tokyolu olunca, gelecekten gelmiş gibi hissetmiş kendini. Böyle ilkel milkel dediğinde ukalalık yaptığını filan düşündüm. Ama sonra sofraya fırında tavuk gelince kızın durumunu anlayışla karşıladım. Zira kız tavuktan feci şekilde korktu. Birdenbire ayaklanıp "Ayy, bu ne?" diye bağırdı. Meğer kendisi tavuğu öyle bütün haliyle hiç görmemiş. Tokyo gökdelenlerinde geçirdiği bütün ömrü boyunca hep hazır gıda yemiş. Yani tüm çocukluğu uzay istasyonunda geçmiş gibi. Hi-tech yaşam standartları bunu gerektiriyor herhalde. Bir astronotluk hali geliyor insana. Ona Türkiye’de canlı tavuk bile görebileceğini söyledim. Oldukça şaşırdı. Bana "Sen gördün mü?" filan dedi. Bir ara kurban bayramı olayını anlatmaya niyetlendiysem de meseleyi uzatmadım. Ertesi gün, ne olduysa oldu, biz bu Kyoko’larla, "Doğa Tarihi Müzesi"ne gittik. Biz Türk olduğumuz için hemen dinozor iskeletlerinin yanına gidip "Dişlere bak" falan diye bağırmaya başladık. Kyoko ise en çok çiftlik hayvanları bölümünde oyalandı. Bu bölümde eşek, tavuk gibi hayvanların canlı gibi görünen maketleri vardı. Medeni olmanın bedeli böyle bir şey herhalde diye düşündüm. Tavuk görmek için müzeye gitmen gerekiyor. Yani öyle evde civciv filan beslemen çok zor. Zaten gerek de yok. Misal, Playstation; birçok açıdan tavuktan daha eğlenceli. Ama ne yazık ki yenmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder