25 Mart 2009 Çarşamba

Ben Espressomu Ayaküstü İçemeyecek miyim!!

Türkiye'ye dışarıdan gelen herşey ne orjinalinde kalabiliyor nede tam değişime uğrayabiliyor, karışık kuruşuk birşey olup çıkıyor. Bunu en son gördüğüm örnek espresso caffe. Efendim espresso nun kelime anlamı italyancada çabuk, hızlı demek. Bu adı alması sanıldığının aksine espresso caffe nin hızlı yapıldığından değil, hızlıca içilmesinden kaynaklanmakta. Gel gelelim Türkiye'de bu mümkün oluyor mu? Tabiki hayır, menüleri espresso caffe üzerine kurulu birçok kafe sizi oturmaya ve masaya servis almaya zorluyor. Örnek vermek gerekirse Gloria Jeans' Coffees bunların başında geliyor. Gayet güzel yerlerde gayet güzel mekanlar açtılar ama nedense ben espresso caffe mi ayaküstü içip gidemiyorum, illa ki bi oturma ve masaya servis zorunluluğu. İtalya'ya gidenler bilirler köşebaşı espresso caffelerinde ayaküstü espresso içilip çıkılır. Hatta bu Gloria Jeans in ABD de ki caffelerindede böyle. Ayaküstü içip gidebilmeye imkan veren bir konsept geliştirip öyle devam etmeli bence, her starbucks'ın karşısına birtane caffe açmakla olmuyor, ayrıntılara biraz daha önem vermeliler.

1 yorum:

  1. Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
    ekliycegim.

    YanıtlaSil