16 Şubat 2008 Cumartesi

İşten Sonra iş Konuşmaaa!!!

Avrupa'da insanlar işlerinden çıktıktan sonra işlerinden pek söz etmiyorlar. Hatta Almanlar dışarıda iş konuşmaya Fachsipelln diyorlar ki böyle bir davranışı küçümsüyorlar. Fransa'da daha bile hor görüyorlar. Sıkıcı insan damgasını vurup davetliler listesinden çabucak çıkarıyorlar.

Ben Londra'da ders dışında bir profesörümü görsem gidip rahatlıkla konuşabiliyorum, ama konuyu ders veya sınavla ilgili bir mevzuya getirmediğim sürece. İstanbuldaki arkadaşlarımda ne zaman bir profesörlerini göseler hemen hocam sınavda ne çıkacak ne soracaksınız diye başının etini yemeye başlıyorlar hemde bunu kampüs dışında yapıyorlar, şaşıyorum...

Hele ki İstanbulda bir kafe veya restauranta gidipde yanımızda ki masada hararetli hararetli iş konuşan birileri olmadan dışarı çıktığımızı hatırlamıyorum. Biraz relax ya, bütün gün iş iş iş az da olsa kendinize zaman ayırın sohbet edin, hemde benim gibi insanların sizin muhabbetlerinizle sıkılmasını önleyin.

1 yorum: