7 Mart 2007 Çarşamba

Sırada Google video mu var?


Bugün youtube' ye girince yandaki tabloyla karşı karşıya kaldım, son günlerde kendini bilmez bir yunanlının yaptıkları yüzünden koskoca sitenin erişiminin engellenebileceğini hiç düşünmezdim. Ama burası Türkiye bu faktörü her zaman olduğu gibi gözden kaçırmışım. Öncelikli yargının verdiği karara saygı duymak isterdim ama acelece ve bilmeden verilmiş bir karar olduğu o kadar ortadaki. Bu kararı veren insanlar sitenin kullanıcı sözleşmesini okumadıkları ortada. Çünkü sözleşmede açık bir şekilde sitede yayınlanan eserlerin sorumluluklarının yayınlayan kişiye ait olduğu açıkca vurgulanıyor. Burada bir suçlu varsa o videoyu yayına koyan ve hazırlayandır. O kişiyi bulmakta çok zor birşey değildir, ip no sundan kolaylıkla tespit edilip herhangi bir dava açılacaksa o kişiye açılmalıydı. Youtube'deki videoya herkes gibi bende çok sinirlendim ve tepkimi videonun kaldırılması için youtube'ye mail atarak gerçekleştirdim. Youtube'ye erişimi engellemek hiçbirşeyi çözmez, çünkü daha birçok video paylaşım sitesi var. O sitelerede erişimi engelleyip Türkiye'yi dünyadan izolemi edeceğiz. En kısa zamanda hukuk sistemimize internet suçlarıyla ilgili kapsamlı yasalar ilave edilmeli ve Youtube'e erişimin engellenmesi gibi yanlış bir uygulamaya son verilmeli. Yazıma Youtube' e o iğrenç videoyu koyan kendini bilmez yunanlıyı kınayarak son veriyorum. Lütfen pire için yorgan yakmaya son verelim, çünkü yorganıda yakalım derken evi kaybedeceğiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder