13 Mayıs 2007 Pazar

Milli Davamız: Eurovision

Dün gece her Türk gencinin yapması gerektiği gibi milli davamız Eurovision'u bende izledim. Milli maç izler gibi kalabalık bir arkadaş grubuyla maçı aman, yarışmayı izledik. Çoğu kişinin aksine ben Eurovision'u hakedenin kazandığını düşünüyorum. Yarı finalde Sırbistanı izlediğim gibi birinci olurlar demiştim zaten. Neyse bahsetmek istiğim konu farklı. Eurovision'da iki konu dikkatimi çekti. Birincisi Eurovision amacını kaybetmiş tamamen siyasi ve coğrafi nedenlerle ülkelere puan verilen bir yarışma haline gelmiş. İskandinav ve Slav ülkeleri sadece birbirlerine oy verir hale gelmiş. Komşu ülkelerde genellikle birbirlerine oy verir hale gelmişler. Hatta geçmişte husumeti olan ülkeler kendilerini birbirlerine iyi gösterme, affedilme umutlarıyla birbirlerine oy verir olmuşlar. Bakınız:(Türkiye'nin Ermenistan'a ve Sırbistan'ın Bosna Hersek'e verdiği oy). Bence Eurovision düzenleme kurulunun ya derhal bu yarışmayı kaldırması ya da bu olayları önlemek için acil önlemler ve yeni kurallar getirmesi gerekmekte.

İkinci dikkatimi çeken ve bizi ilgilendiren konu ise bizim Avrupa'da tamamen yalnız olmamız. Avrupa'da ki gurbetçilerimiz de olmasa bize oy veren olmayacak. İskandinavlar birbirlerine, Slavlar birbirlerine, komşular birbirlerine verdiler oyları. Türkiye'ye komşuları bile oy vermiyor biz ne yaptıkta bu kadar sevilmeyen bir ülke olduk anlayamadım. Yoksa sevilmediğimizden değil de Avrupa'nın yerimizi bilmemiz ve onların yanında yerimizin olmadığını göstermek için mi yaptığı birşey bu. Bundan sonraki seneler neyi gösterir bilmem ama Eurovision yarışma kurulunun birşeyleri değiştirmesi gerekirken bizimde boş durmayıp bu konuda derhal birşey yapmamız gerekiyor.

2 yorum:

  1. işte sonuç olarak bu yarışma tam olarak neye yarar ben hala anlamadım?

    YanıtlaSil
  2. @gulfi
    evet haklısınız, .ook eski senelerde abba gibi bir grup çıkmışsada son senelerde onun gibi dünya çapında bir sanatçı çıkaramadı. Belki celine dion da var diyebilirsiniz ama ben onun yükselişini eurovision a değil titanic filmin müziklerine bağlıyorum.

    YanıtlaSil