6 Mayıs 2007 Pazar

Bugün Benim Doğum Günüm

Doğum günlerini oldum olası sevmemişimdir. Sadece başkalarınınkini değil kendi doğum günümü bile sevemedim hiç. Başkalarının doğum gününü hediye seçmek zor geldiği için sevmiyorum sanırım, birde gidilmesi zorunlu doğum günü partilerinden. Kendiminkini sevmeyişim ise tamamen farklı bir nedenden. Bir yaş daha yaşlanmayı kaldıramıyorum, yaş kompleksim var. Hemde bu yaşım ilerledikçe oluşan birşey değil, çocukluğumdan beri bu devam ediyor. Hatırlayabildiğim 10 yaşımın civarlarında başladı bu kompleks, hiç büyümek istemiyordum. Sanırım buna Peter Pan Sendromu deniyor. Bu arada yaş kompleksim var derken yaşımı hala söylemediğimi farkettim, bugün 26'ıma girdim. Ne varki yaşında daha çok gençsin diyebilirsiniz ama işte söyledim ya 10 yaşımda bile ben böyleydim, buna engel olamıyorum. Doğum günümde sevdiklerimin bana özel birşeyler hazırlamasını hiç sevemedim, benim için bir yaş daha yaşlandığım kötü geçirdiğim bir günü kutlamak zor geliyor tabiki. Hatta kimse hatırlamasa da bu sene doğum günüm mevzu olmasa diye dua ettiğim çok olmuştur.
Bugün doğum günüm olunca haliyle bende tarihte bugün gerçekleşmiş olayları araştırayım dedim. Vikipedi'de birkaç olaya ulaşabildim. Gördüklerim ilginçti ne kadar felaket varsa bugün gerçekleşmiş. Dünyanın en büyük zeplini bugün düşmüş, Norveç'te uçak düşmüş, suikastlar gerçekleşmiş falan filan. Ama en kötüsüde yıllarca takip edip sevdiğim Friends dizisinin son bölümü bugün yayınlanmış.
Daha sonra hangi ünlüler doğmuş diye araştırayım dedim, bir felakette orda. Saddam Hüseyin, Hitler ve Tony Blair doğmuş. Neyse ki sevdiğim birkaç sanaçtıda bugün doğmuş buna sevindim. Mesela George Clooney ve Orson Welles.
Doğum günümün sevdiğim tek özelliği hıdırellezle aynı güne denk gelmiş olmasıdır herhalde, bizim için olduğu kadar hıristiyanlarcada önemli birgün bugün. Bugün Hıristiyanlarca da baharın ve doğanın uyanmasının ilk günü olarak kabul edilir; bu günü Ortodokslar Aya Yorgi, Katolikler St.Georges Günü olarak kutlamaktalar.

Evet ne yapalım ne kadar sevmesem de, istemesem de bugün benim doğum günüm ve bir yaş daha yaşlandım. Bugün hürriyet gazetesinin bir hzmetini öğrendim. Doğduğun günkü hürriyet gazetesinin baş sayfasını görebiliyor hatta satın alabiliyorsun. Bende doğdum günkü gazetenin baş sayfasını indirdim hemen tabi. Sizde girip kendi doğum gününüzdeki sayfaya ulaşabilirsiniz.
Benim gibi bugün doğmuş herkesin doğum gününü kutluyorum.

3 yorum:

  1. Küçüklüğümden beri dünyada doğum günlerini sevmeyen tek sevmeyen tek insanın ben olduğunu sanırdım,meğer benden başka sevmeyenlerde varmış:D

    YanıtlaSil
  2. @cansu
    doğum günlerini sevmeyenler diye dernek mi açsak acaba:D

    YanıtlaSil
  3. hehe,olur sonra bütün dünyaya yayılırız :D

    YanıtlaSil