9 Mayıs 2007 Çarşamba

Google'da Aranan Kelimeler

Mert Ulaş'ta google arama sonuçları adlı yazıyı okuyunca bende heves yaptım ve google analytics'ten kendi bloguma yönlendirilen aramalara baktım. Ancak şöyle bir sorun vardı ki benim bloguma kimse böyle ilginç aramalarla yönlendirilmemişti ve bununla ilgili bir yazı çıkaramayacaktım. Nerde aklı başında adam var aramasıyla benim siteme yönlenmiş. Şöyle birkaç ilginç arama olsa ona bile razıydım, uzun uzun yorum yapar kendimce eğlenirdim ama nerde... Neyseki google analytics ile uğraşırken Google Trends'e rastladım bende. İlginç sonuçlara vardım. Ülkelere göre en çok aranılan kelimelere ulaşabildim. En çok aranılan kelimeler o ülkenin gündemini ve birazda olsa kültürel düzeyini yansıtıyor diye düşünüyorum. Türk internet kullanıcıları bu konuda her zaman eleştiri alıyor ama mart 2007 arama sonuçlarına baktığımda Türk internet kullanıcılarınında diğer ülkelerdeki kullanıcılardan pekde farklı kelimeler arattırmadığını gördüm. Hatta diğer ülkelerde celebrity aramaları göze fazla çarparken Türk insanı daha çok fonksiyonel aramalar yapmış. Mesela mobilya fuarını aratmış veya Kelebek mobilyayı aratmış. Birinci sırayı alan manken oyunları arama sonucu ise Türk internet kullanıcıları arasında çok fazla kız çocuğunun olduğunu gösteriyor bence.

2 yorum:

  1. @ Topsy Kretts:

    Aslında bu yorumu Google'da Aranan Kelimeler-2 başlıklı yazınıza yazmak istedim ama, nedense yorum yapmak için gerekli bir buton bulamadım yazının altında.

    Her ne ise, Google Aramaları'na dair görüp okuyabileceğiniz en ilginç ve çarpıcı yazının linkini vermek istiyorum yalnızca:

    Vıcık Vıcık Türkiye!

    YanıtlaSil
  2. Güzel yazı gerçekten Türkiye'de internet kullanıcı yaşı küçük.

    http://www.haberkulesi.com/

    YanıtlaSil