30 Eylül 2007 Pazar

Benim Guven Endeksim

Bundan sonra bende kendime bir guven endeksi yapmaya karar verdim. Guven endeksim hemen sagda olacak bundan sonra. Her haftanin cumartesi gunu yenilenecek ve gerekceleriyle birlikte yayinlayacagim. Tamamen kendi onguru ve analizlerime gore endeksi belirleyecegim. Hangi metodolojiye gore hazirlayacagimi ise asagida anlatacagim.

Peki bu endeks benim ne isime yarayacak? Endeks gelecege yonelik endise ve umutlarimi icerecek. Eger ekonomik veya yasam kalitesi olarak yakin gelecegimizde bir azalma olacagini dusunuyorsem endeks asagi yonde hareket edecek veya artis olacagini ongoruyorsam o zamanda endekste yukari yonde bir artis olacak. Buda benim hayatimda alacagim bazi kararlari ne yonde alacagimda bana yardimci olacak.

Peki bu endeks sizin ne isinize yarayacak? Valla onu bilemeyecegim, ama benim ne isime yariyorsa isterseniz sizinde o sekilde isinize yarayabilir.

Simdi gelelim endeksi hazirlarken uygulayacagim metodolojiye. Endeksi oluşturup hesaplarken için kullandigim metodlar Michigan Üniversitesi Tüketici Güven Endeksi’nin metodlarını örnek alarak oluşturdum.(ne gergi varsa michigan universitesi metodunu kullanmanin diyebilirsiniz ama ne bileyim daha bir bilimsel olsun istedim.) Endeksim 0’dan 200’e kadar değer aralığına sahip ve Tamamen benim uydurdugum endeksin baz dönemini Eylul 2007 ve dönem endeksini 100 olarak belirledim.

Kendime her hafta yapacagim ankette su sorulari soracagim:
1-Bir yıl öncesine göre benim (ve benimle beraber olan ailemin) durumum daha mı iyi, daha mı kötü, yoksa aynı mı?
2-Geleceğe baktığımda, önümüzdeki bir yılda benim ve ailemin ekonomik açıdan daha iyi, daha kötü ya da aynı durumda olup olmayacağımiz konusunda ne düşünüyorum?
3-Bir ay öncesine göre Türkiye ekonomisinin durumuna ilişkin görüşüm nedir?
4-önümüzdeki 12 ay içinde Türkiye ekonomisi daha mı iyi, daha mı kötü olacak, yoksa aynı mı kalacak?
5-içinde bulunduğumuz dönem, televizyon, buzdolabı, mobilya gibi dayanıklı tüketim malları ile konut, ya da otomobil almak için iyi mi kötü mü?
Bu sorulara Daha iyi daha kotu ayni veya fikrim yok cevaplarindan en uygun olanini verdikten sonra kabul ettigim metodolojiye gore endeksi aciklayacagim.

Ilk endeksimiz 100 dur hepimize hayirli olsun, surekli yukselir hic dusmez insallah:)

Uyari: Bu endeks tamamen kendi yontem ve hislerime dayanilarak hazirlanacaktir, lutfen cok fazla ciddiye almayin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder