5 Mart 2008 Çarşamba

Mutluluğun Formülü...

Ben burada gördüm. Nasıl mutlu olunur diye bir araştırma yapılmış ve aşağıdaki sonuçlar bulunmuş.

1-Çalışmayı ve işini seven insanlar daha çok mutlu oluyorlarmış.(University of Illinois)

2-Senede 100000$ dan fazla kazananlar dindarlar ve cumhuriyetçiler daha mutlularmış.(Pew research Institues)

3-Eğer bekarsanız evli bir insanla aynı mutluluğa ulaşabilmeniz için senelik fazladan 100000$ daha fazla kazanıyor olmanız gerekiyormuş.(Dartmouth)

4-Fiziksel olarak aktif olan yaşlılar daha mutlu oluyorlarmış.(University of Illinois)


Öncelikle bu araştırmanın Amerka'da yapıldığını ve oranın şartlarına göre yapıldığını bilmek gerekiyor. İşini sevmenin ve daha fazla bağlı olmanın insanı daha mutlu kılacağına bende katılıyorum. Ama diğer maddelerde biraz değişiklikler yapmak gerekiyor bence. Amerika'da dindarlar Cumhuriyetçileri destekliyor, Türkiye'de de dindarlar AKP'yi destekliyor. Tabi bu şekilde karşılığınıda alıp daha fazla zenginleşiyorlar. Ondan bu maddeyi çok para kazanmak insanı daha mutlu kılar olarak değiştirmek gerekir bence. Üçüncü madde de ise rakamı Türkiye şartlarına çekmek lazım öncelikle 20000 ytl evli insanın elde ettiği mutluluğa bedel olur Türkiye'de. Araştırma bekarlığın sultanlık olduğu düşüncesinide yıkıyor beni en çok bu etkiledi:( Son madde için birşey demeye gerek yok zaten o tamamen doğru.


Şimdi araştırmadan çıkaracağımız asıl sonuca gelelim. Kağıt kalemlerinizi çıkarın, not edin. Mutluluğun formülünü veriyorum: işini sevmek, eşini sevmek, çok para kazanmak ve sağlıklı olmakmış.


Merak ediyorum bu araştırmaya ne kadar para harcamışlar? Bana sorsalar hepsini bir çırpıda söylerdim zaten:D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder