8 Mart 2008 Cumartesi

Libya Mı Katar Mı Derken Yine Kaldık Türkiye'de: İlk İş Görüşmem

İlk iş görüşmemi dün gerçekleştirmiş bulunuyorum. Beklediğimden rahat geçti. Şirketin Ceo'suyla görüşmemin bunda büyük etkisi oldu diyebilirim. Şirketin Libya'da bulunan işlerinden birinde çalışmamı istiyorlar. Görüştüğüm Ceo bir mühendisten yaratıcı, analtilik düşünebilen çözümler üreten biri olmasını beklediğini söyledi(İşte tamam o benim dedim hemen, ama içimden). Sonra Libya'da benden bekledikleri şeyleri sıralamaya başladı: İş planı çıkarmak, teklif hazırlamak, piyasa analizi yapmak, raporlama yapmak, vize işlemleriyle ilgilenmek, yerel yönetimlerle ilişkileri sağlamak ve yazışmaları koordine etmek. Bunları duyduğumda gözüm korkmadı değil aslında ama genelde kendime çok güvenen bir insanımdır. Şantiyede eli belinde -Ahmet usta şunu şurdan al buraya koy diyen mühendis çalıştırmak istemiyorlarmış (ki bende tam o işe talibim aslında). Unutmadan söyleyeyim, iş görüşmesine gidecekseniz randevu saatinizden çok çok önce orada olun. Ben evden erken çıkmama rağmen ve evden çıkmadan şirketin adresini haritadan bulmuş olmama rağmen Tandoğan'ın daracık sokaklarında bir aşağı bir yukarı derken ancak bulabildim. Arabayı park etmek ayrı dert oldu ve ben tam randevu saatinden bir dakika önce kendimi şirkette buldum. Hımm nerde kalmıştık? Bir ara Ceo, Genel müdür yardımcısına acaba önce iş geliştirmede işe alıp daha sonra proje bölümünde mi değerlendirsek dedi. O an gözlerimin içi parladı, Türkiye'de kalsam benim için çok daha iyi olurdu çünkü. Ama saolsun genel müdür yardımcısının arkadaşı Libya'da kullansak daha iyi olur demesiyle gözlerimdeki parlaklık kendini karanlığa bıraktı. Serin sulardan birden Libya'nın kızgın çöllerine attım kendimi. Nedense bu aralar değerlendirmeye aldığım tüm işler hep Arap ülkelerinde. İlk deneyim için yurtdışı doğru olur mu onu bile bilmiyorum. Yaşayıp göreceğiz sanırım. İlk iş başvurusu deneyimim de bana göstermiş olduğu sıcak tavır ve profesyonel davranışıyla şirket Ceo'su Atayla beye teşekkür etmek istiyorum aslında. Duyduğum kadarıyla iş görüşmeleri çok kasıcı geçer ama benim ilk deneyimim gayet güzeldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder