28 Nisan 2007 Cumartesi

Vestel ve Sulu Teknolojisi

Vestel dün bir basın açıklaması yapmış. Gülmekten kendimi alamadım. 20 milyon dolar harcayarak 2 yılda sulu yakıt pili teknolojisi geliştirmişler. Ya dünya devi şirketler yalandan yere teknoloji geliştirmek için milyar dolarlar harcıyor yada bizim ülkemizde teknoloji geliştirmek çok ucuz.

Şimdi açıklamadaki şu cümleye dikkatinizi çekmek istiyorum; "Evlerinde enerji harcamalarını yüzde 90 azaltmak isteyenlerin yapacağı yatırım yaklaşık 12.500 dolar." Ben senede 400$ elektrik parası ödüyorum, yani bu sistemi evime kurdurursam 30 yılda kendini amorti edemiyor. Ote yandan $12500'i enflasyona endeksli hazine kagitlarina yatirsam senede elime elektrige harcayacagim rakamin 2 kati bir para gecer. Bu parayla ben 1 degil, 2 evi aydinlatirim.


Vestel 800 milyon dolara arazi alacağına bu parayı AR-GE ye yatırsa eminim çok daha mantıklı ve güzel projeler ortaya çıkarabilirdi. Zamana ve paraya yazık 2 sene uğraşmışlar, kaldı ki icat ettikleri sistemin omru olsa olsa 3-5 yildir.

Peki açıklamadaki şu cümleye ne demeli "Türkiye’de 15 milyon hane var. 15 milyon hanenin yakıt piline dönüşüm maliyeti yaklaşık 60 milyar dolar. Türkiye yenilenebilir enerji konusunda bir politika benimsese ve yılda 6 milyar dolarını evlerdeki bu dönüşüm için ayırsa ne olur. Eğer böyle bir teşvik politikası olursa evlerde kullanılacak bu yakıt pillerinin fiyatlarında da 24 ay içinde yüzde 30-40 maliyet düşüşü gerçekleşebileceğini düşünüyorum" Yani bunun %80 ini devlet karşılasın demiş. Yuh diyorum başka yorum yapmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder