17 Nisan 2007 Salı

Üçüncü Adam

Üçüncü Adam filminde şöyle bir replik geçer; "İtalya'da 30 yıl boyunca Borjiyalar(ünlü bir İtalyan aile) vardı. Yani savaş kıyım, cinayet... Ama Michelangelo, Leonardo ve Rönesans aynı dönemde var oldular. Oysa İsviçre'de kardeşlik, 500 yıllık demokrasi ve barış vardı. Ama ne yapabildiler? Sadece guguklu saat!..."

Filmde bu repliği duyunca düşünmeden edemedim, gerçekten de bizde de hep karışıklık dönemlerinde önemli kişiler tarih sahnesine çıkmış veya önemli olaylar gerçekleşmiş. Bir ulusun uyanışı ve Atatürk'ün ortaya çıkışı, ülke işgal altındayken olmuş. Peki aynı durum neden Ortadoğu için bir türlü gerçekleşmiyor? Yüzyıllardır aynı sahneleri yaşayan Ortadoğu halkı neden diğer medeniyetlerin yaptığı atılımları yapamamakta? İşte en basit cevabı, fazla düşünmeye gerek yok. Ortadoğu insanı eğitimsiz ve cahil. Konusu gelmişken bunuda söylemek isterim Ortadoğu kelimesini kullanmamıza bende karşıyım, İngiltere ve Fransa'ya göre bu bölge Ortadoğu olsa da bizim için Yakındoğu'dur. Tüm dayatmalar gibi bu dayatmadan da son derece rahatsızım. Üçüncü Adam filmini anlatacakken nasıl buralara geldim bende farkedemedim, neyse efendim ben yinede tavsiyemi yapayım 1949 yapımı film tek kelimeyle mükemmel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder