20 Nisan 2007 Cuma

Radyo Aktivite

Radyo-aktivite: Radyo dinlerken yapılan aktivitelerin tümü...(Misal: Radyo dinleyerek ders çalışmak, veya dans etmek) Radyoaktif ise Trabzon'da yerel bir radyonun adıdır. Radyoaktivitenin bizim Türk yöneticilerinin lugatındaki karşılığı bu. Türkiye'de nükleer santral yapılmak isteniyor, hani tüm su kaynaklarımızı doğru kullandık, herşeyi tam yaptık sıra nükleerde. Fizik bölümünde okuyan kızarkadaşımın "Artık yeni nesil nükleer reaktörler var, onlar sıfıra yakın riskli" gibi sözlerine rağmen, eski kafalılığım tuttu ve araştırmadan etmeden bu nükleer enerjiye karşı olmak istedim. Ama en kısa zamanda araştırıp ne kadar gereksiz, zararlı, kötü birşey olduğunu sizede kanıtlayacağım...(Farklı düşünen varsa beni ikna etsin) Belli ki Çernobil genlerimize işlemesede benliğimizde baya bir yer edinmiş. Mühendislik problem çözeme bilimi iktisat da tercihler bilimi iken bizim yöneticilerimizin nükleer enerji kaçınılmazdır, bu yeni çağın enerji tipidir demesi ne kadar doğrudur anlam veremiyorum. Hele ki, sismik olarak bu kadar aktif bir bölgenin üzerine bu projeyi gerçekleştirme ısrarını anlamak mümkün değil. Tam konuyu araştırayım birşeyler yazayım derken Greenpeace'in sayfasında bir yazıyla karşılaştım. Tam benim anlatmak istediklerimi anlatıyor, birde ben boşuna yazmayayım siz gidip okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder