5 Mayıs 2008 Pazartesi

I'am Awesome.

Yazmayalı bir ay oldu herhalde. Blog yazmaya başladım başlayalı bu kadar yazmadığım olmamıştı. Bu bir ayda neler oldu neler. Son postlarımda iş aradığımı yazmıştım. Artık bir işim var. İş arama sürecinde çok şey öğrendim. Bir kere Türkiye'de insan kaynakları denen kurum yok, olanıda yalandan, bakın işte biz büyük şirketiz bizimde insan kaynakları departmanımız var işe alımlarla onlar ilgileniyor diye bilmek için bulundurmuş. Gerçekten düşündüğüm ciddi işlerde hep şirketlerin ceo ları bizzat görüştü benimle. Birde şu söze sinir insan kaynakları sitelerinde verilen ilanlarda: "yetiştirilmek üzere yeni mezun falanca mühendisi aramaktayız." Efendim tercüme edeyim: "şirketimizde sağılmak üzere inek aranmaktadır." Böyle gördüğüm ilanları hemen eledim. Ben görüşmelerde adama üniversitede otomobil sporları kulübü kurdum, o kulüple dünya 3. sü bile olduk, şöyle şöyle başarılar çalışmalar yaptık diyorum o bana ehliyetiniz var mı diyor:D İşte böyle zihniyetle işe girmeye çabaladım. İlan verdikleri işi kolay gören işverende görmedim bu süreçte. Hep yapacağım işin çok zor olduğunu buna hazır olmam gerektiğini falan filan söyledi durdular. Tabi bunlar bana çok komik geldi. Bu görüşmeler sonrasında en son kendi işimi kurmaya karar vermişken kuzenimden gelen bir teklifi kabul ederek iş arama maceramı bitirmiş oldum.

Gelişimime çok faydasının olacağını düşündüğüm bir iş bu. Rusya'da büyük çaplı inşaatlar yapacağız. Bu akşam moskova'ya uçuyoruz ekip olarak. Oradan da Salekhard'a. Benim için çok enteresan olacak eminim. Salekhard Rusya'nın kutup dairesi üzerindeki tek kenti. Yamalo federal bölgesinin başkenti. Çok enteresan ama internette salekhard hakkında tek türkçe bilgi dahi bulamadım. Hatta ingilizcesini bile zor buldum. Allah'tan google translate varda rusça sitelerden baya bir bilgi elde edebildim. Kutup deyince soğuk bir yer olduğunu anlamışsınızdır. Hem havası hemde insanları soğuk:S Neyse bende pek sıcak bir insan sayılmam zaten:D Şimdi Salekhard'dan bahsetmek istemiyorum oraya gidince uzun uzun bahsederim.

Burdan iş hayatına başlamadan önce kendime çok kısada olsa bazı tavsiyelerim olacak. Bak canım(kendime söylüyorum) -çok laubali bir başlangıç oldu aslında iş ile ilgili bir tavsiye için- hemen düzeltiyorum, bak! murphy'nin en temel beş yasasını hiç unutma!!! Unutma diye sana buraya yazıyorum:

1-Hiçbirşey göründüğü kadar kolay değildir.
2-Herşey sandığından çok fazla zaman alır.
3-Ters gidebilecek her şey ters gider.
4-Ne kadar iş yaparsan yetmez.
5-Yapmadığın işler yaptığından daha önemlidir.

Bunlar sana yeter fazlasına ihtiyacın yok.

19 yaşımdaki halimi hatırlıyorumda tamda bugün bu yerde olmayı hayal ediyordum herhalde. Ama aradan geçen 7 senedenmidir yada geçici birşeymidir bilmiyorum ama sevdiklerimden ayrılıp bu kadar uzağa gitmek sandığımdan daha zor oldu benim için. Hayatta ağlamayı beceremeyen bir insan oldum, topu topu toplasan tüm hayatımda 3 kere ağlamışımdır herhalde. Hazırlanma sürecinde baya bir deneyim yaptım ama. Bunu biraz ana kuzusu olmama yoruyorum:D Aslında uzun zamandır ailemden uzaktayım ama bu kadar uzakta olma fikri hoşuma gitmedi işte. Neyse siz bu son paragrafı okuduktan sonra hemen unuttun, ne ben söyledim ne de siz okudunuz.

Hergün yazmaya çalışacağım ama tabi bu mümkün olur mu, ne kadar yoğun oluruz yada yazacak ilginç birşey olur mu onu orada göreceğiz.

2 yorum:

  1. hayırlı olsun efendim. blogunun başlığında olduğu gibi: "sessiz sakin, ama işinde iyi" birisi olduğuna göre bence dünyanın neresine gidersen git sorun olmayacaktır;)
    blogunu takip eden birisi olarak ise oralarda bir internet bağlantısı, ve 3 -5 satır yazacak halin kaldığı sürece benim açımdan da bir sorun yok:P
    demek ki küresel ısınma var mı yok mu'yu takip eden bir gözümüz kutup dairesinin tam üstünde, olayların merkezinde olacak. ohh. biraz içim ferahladı:))
    iyi yolculuklar:))

    YanıtlaSil
  2. @Nautilus
    thnx a lot a lot:D
    Türkiye'den bir ses duymak çok güzel.

    YanıtlaSil