21 Ocak 2009 Çarşamba

Üniversiteyi Yeni Kazanmış Genç İnsan, Sana Sesleniyorum...

Uzun bir öğrenim hayatı sonunda üniversitede edindiğim deneyimlerimi gelecek nesillerle paylaşmanın zamanı geldi artık. Ve iş o kutsal 5 platin kural:

1- Asla komşunla çıkma!!! Sana kurabiye, pasta, poaça veyaçorba yapıp getirebilir. Ya da en olur olmadık zamanlarda hadi sinemaya gidelim, bişeler yiyelim mi diyebilir ama bunlara sakın kanma. Sonrasında ayrıldığında onun katından uçarak geçmek zorunda kalabilirsin. Ya da bir sabah uyanıp kpında asılı bir kuş cesediyle de karşılaşabilirsin. Ki bu kuşda senin ona aldığın hediye bir kuş olabilir. Bunun olmasını istemezsin emin ol.

2- Sınıf arkadaşınla çıkma. Bunu istediğine emin misin. Sence herşey gerçektende süper mi olacak??? Senin için notları temize çekecek, girmediğin derslerde yerine imza atacak(ki sanırım böyle bir uygulama kalmamıştır herhalde, ne bilim kartlı sistem falan gelmiştir herhalde, benim son senemde bile gelmişti. Neyse konudan sapmayalım) derse erken gelip sana önden yer tutacak biri olsun istiyosun değil mi? Çok optimist gördüm seni, bunlar bardağın dolu kısmı sadece. Peki bunlara ne dersin; Artık kantinde arkadaşlarının yanında oturamayacaksın, o ve onun kız arkadaşlarının yanında oturmak zorundasın. Dersi asayım arkadaşlarla kağıt oynamaya gidelim devirlerini çoktan unut zaten, bunu aklından bile geçirmene izin vermeyecektir. Hele birde ayrılırsan gerisini sen düşün derse gitme isteğin mi kalır, bir düşün. Düşündün mü? İyi. Şimdi bir kez daha düşün. Bunu istemiyosunnn...

3- Senin mesleğinle ilgili problemleri olan kızlarla çıkma. Mesela sen inşaat mühendisiysen asla ama asla bir mimarla çıkma. Sabahtan akşama kadar mimarların ne kadar enteklektüel ve inşaat mühendislerininde ne kadar kazma insanlar olduğunu dinlersin. Onun arkadaşlarının senin için bıkmadan usanmadan yaptıkları tek espiri amele mühendisi yakıştırması olur. Sinirlerin yıpranır boşuna ömründen seneler gider. Uzak dur. Hatta kaç.

4- İki veya daha fazla kızla görüşüyor ve kararsızsan, "oh ne güzel böyle devam etsin ben karar verene kadar idare ederim bunları" deme. Hatta aklından bile geçirme. Pişman olursun. Pişman ederler. Birbirlerini tanıyor çıkarlar, başınaçorap örerler neye uğradığını şaşarsın. Neyse bu konudan daha fazla bahsetmek istemiyorum. Konuyu kapa dedim değil mi. Düşünme unut artık unut.

5- Asla komşunla çıkma!!! 1. maddenin aynısı biliyorum ama beni dinlemez bu hataya düşersen bari ikinci defa düşme. Düşmem deme belli olmaz, düşedebilirsin.

5 platin kural bunlar daha birçok kural sayabiliriz ama en önemli dikkat edilmesi gereken 5 kural bu. Ey üniversiteyi kazanmış genç insan sana sesleniyorum, bu kurallar tecrübeyle sabittir. Sakın ha sözümden çıkayım deme. Ha bide derslerine günü gününe çalış ki sınavdan bir gün önce sabahlama.

1 yorum: