18 Ekim 2010 Pazartesi

Kime Hizmet Ediyorsan O'sun.

Fatih altaylının geçen hafta habertürk gazetesind eyazdığı bir yazı çok rahatsız etti beni. Tv de tek izlediğim dizi olan Kurtlar Vadisi dizisinin yayından kaldırılmasını istiyordu yazısında. Gerekçeside oldukça komik. Neymiş efendim diziler insanları çok etkilermiş fii tarihinde yayınlanan bir basketbol dizisinden Türkiyede basketbol sevilmiş falan filan. Bu dizide insanları mafyaya şiddete yönlendiriyormuş. Ülkeler ve halklar arasında düşmanlığı tetikliyormuş. Fatih altaylının Kurtlar Vadisini hiç izlemediği çok ortada. Bu dizi insanları yönledirse yönlendirse vatanını sevmek, arkadaşlarını satmamak gibi güzel şeylere yönlendirebilir. Çünkü dizinin ana karakteri böyle bir karakter. Hem bu mantıkla yaklaşırsak Türkiyede dizi yayınlanmaması lazım. Benim izlediğim ve sevdiğim bir dizi bile yokken hiçbirinin yayından kaldırılmasını istemiyorum. Ben sevmiyorum diye bu dizilerin yayından kaldırılmasını istemem komik olurdu. Bu mantıkla hareket edecek olsak Türkiyede yabancı dizi ve film yayını yapamaz hale bile gelirdik herhalde. Amerikan filmlerinin neredeyse tümü Amerikalılar dışında ki herkesden nefret etmemize bizi yönlendirmiyor mu sanki. Ve amerikalıların yenilmez olduğunu bilinçaltıma işlemiyor mu. Şöyle bir düşünün bakalım dünyada hangi millet ve ülkeleri sevmiyorsunuz ve bunlarla derdiniz nedir? Hiçbir derdiniz olmadığı halde böyle bir hisse kapılıyorsanız nedeni Amerikan film sektörüdür. Bütün Amerikan filmlerini yasaklayalım. Fatih Altaylı gibi konuştum değil mi. Evet öyle oldu ama benimn asıl düşüncem şu: Bırakınız yapsınlar, bırakınız izlesinler. Aklı olan yönlendirmelere gelmez. Bu regülasyon mantığıyla hayat geçmez. sonunda paranoyak olursun herşeyin altında birşey ararsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder