13 Kasım 2008 Perşembe

Lazanyaaaa!!!

6 ay olmuştur herhalde yemek yapmayalı. Dün lazanyayla bu suskunluğumu bozdum. İki sevdiğim şeyi aynı anda yaptım, yemek yapmak ve müzik dinlemek. Daha önce ıspanaklı, kıymalı hatta pırasalı bile yapmıştım ama hep tariflerden. Bu sefer çok daha basit birşey denedim ve tarife bakmadan kendim bişey uydurdum. Eee tabi tamamen uydurma sayılmaz daha önce yaptıklarımdan aklımda kalanlardan kolaj diyebiliriz. Lazanyayı çok seviyorum ama şöyle yarım saatte yapabileceğim basit bir tarif osla diyorsanız benim tarif tam size göre işte. Hadi tarife geçelim:
Önce marketten barilla lazanya alıyorsunuz ki hiç haşlamaya gerek kalmadan rahatlıkla yapıyorsunuz ve tadıda aynı oluyor. Ben fazla kıyma sevmediğimden dolayı kıymayı az aldım ama siz daha fazla alabilirsiniz. 2 soğanı küp küp doğruyoruz ve sıvı yağda kavuruyoruz. (yağı az koyalım kymayı yarım yağlı alalım) 3 biberi ince ince doğrayıp kavrulan soğana ekliyoruz, 2 domatesi soyup ince ince doğrayıp karışıma ekliyoruz. Birazda salça katıp karıştırıyoruz. 250 gram kıymayı ekleyip iyice kavuruyoruz. Kıyma sos hazır. Şimdi gelelim beşamel sosa. Tereyağını tavada eritip buğday unu ekliyoruz yavaş yavaş (un fazla olmayacak) yarım litre sütü yavaş yavaş ekleyip karıştırıyoruz ve koyu kıvama gelmesini bekliyoruz. (beşamel sosu biraz sıvı halde bırakmak daha iyi oluyor) hazırladığımız beşamel sosu kare borcama ince bir tabaka olarak seriyoruz ve barilla lazanyadan bir kat koyup üzerine kıyma sos ve tekrar beşamel sos ve üzerinede kaşar rendesi koyuyoruz. Bu şekilde 4 kat yapıp en üst katıda ince şekilde kıyma ve beşamel sos yapıyoruz ve rende kaşar ekleyip üzerinide alüminyum folyoyla kaplayıp önceden 220 dercedeye ısıtılmış fırına atıp 20 dk pişiriyoruz. 20 dk sonunda folyoyu çıkarıp bir 10 dk da üstü kızarsın diye pişiriyoruz daha sonra servis edip yemesi kalıyor. Hem ben hem ikram ettiğim herkes memnun kaldı bu tariften, sizede afiyet olsun.

Son günlerde Ne-Yo dan miss independent ı fazla dinler oldum. Merak ettiğim birşey var, bu adam şarkı söylerken biri burnunu mu tutuyor, yoksa bu ses başka nasıl çıkar? Bide Keep my money by my medicine var ki o da çok keyifle dinlediğim başka bir şarkı.

3 yorum:

  1. denicem tarifini bakalım nası olcak? biraz dağınık olmuş gerçi tarif ve malzemeler listesini verseydin keşke, ama yinede teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
  2. ömercim biz hiç yemedik senden lazanya:D bende itiyorummm... ne zaman yolculuk türkiyeye??? özledik...

    YanıtlaSil
  3. @ebru er
    aynı isimde başka bir arkadaşım var sen o değilsin dimii:D kusura bakma evet tarifi yaptıktan sonra kafadan yazdığım için biraz dağınık oldu, malzemeleride bilerek liste halinde vermedim yemek tarifi blogu gibi olmasın diye. afiyet olsunn...

    @adsız
    canım benim keşke adınıda yazsaydın, kimsin seeen???:D

    YanıtlaSil