27 Haziran 2008 Cuma

Yine Fotobloga dönüş:D

Kuzey kutbundayım ve hava 31 derece çok çok sıcak yani. Küresel ısınma aleyhine bir sürü yazı yazdım ama sonunda bende kabul ediyorum bu işte bir gariplik var!!! Havaların ısınmasıyla birlikte heryer bir günde yemyeşil oldu. Abartı değil gerçektende bir günde. İlk geldiğimde bir tek bitki görmemiştim o kadar bakınmama rağmen ama şimdi heryer yemyeşil. İlk resimde sol tarafta görülen küçük yaratıklar hani şu bahsettiğim meşhur sinekler. Şimdiden heryeri kapladılar. Bu hafta Rusya'nın başka bir şehrine gideceğim, oradaki işlerle ilgileneceğim bir ay boyunca. Bu çabuk alışma huyum olduğu sürece hep yolculuklarda zorlanacağa benziyorum. Buraya çok alıştım ve gitmek istemiyorum açıkcası. Ama gideceğim şehride merak etmiyor değilim hani. Tyumen şehri Rusya'nın büyük şehirlerinden biri.

Fırsat buldukça dışarı çıkmaya çalışıyorum. Bu iş temposunda biraz zor ama yine de azımsanmayacak kadar çok. Hantilerin taa 2000 yıl öncesinde Türk ve Ural halkı karışımı bir ırk olduğunu öğrendim. Zaten çok tanıdık geliyorlardı bana. Şehir merkezi tipik bir Rus şehri olmasına rağmen bazen şehir sokaklarında da Hantileri görebiliyorsunuz. Üstteki resim 2 ay önce çekildi, kar görüldüğüne bakmayın.
Akşamları iş yemeğine çıkmaya ve yeni lezzetler tatmaya çabalıyorum. Hep bahsediyorum çok yoğunuz bu nedenle biraz uykularımdan feragat etsemde bu değiyor. Şehir küçük ama eğlence hayatı tam takır. Geceleride yine uykudan feragat edip birkaç defa dışarı çıktık. Sıradan restaurantlarda bile keman dinletileri ve yerel sanatçılardan şarkılar dinleyebilmeniz çok güzel.
Son olarak helikopterden çekilmiş bir resimle bitireyim. Bu gördüğünüz yerler ben geldiğimde tamamen buzla kaplıydı. Hatta üzerinden ağır tonajlı tırlar bile geçebiliyordu.

2 yorum:

  1. Merhabalar:
    Sitenize Selcukhoca'daki bir link vasıtasıyla ulaştım.
    Oncelikle tebrik ederim; Benım aklımda olan bir projeyi hayata gecirmişsiniz.
    Wolkanca'da yazdıgım bır yazıda reklam gelırlerını kamu yararına faaliyet gosteren bir vakıf veya derneğe bagıslayacagımı ama bunun ıcın henuz erken oldugunu soylemıştım.
    Siz bunu benden once gerceklestırmıssınız bu saatten sonra bende sizinle aynı gorusu savunarak gelır elde edebılırsem, boyle bır bagısta bulunacagım.
    Guzel fıkırlerınız ve goruslerınız ıcın tekrar tesekkur eder saygılar sunarım.
    Suat Duman
    http://suatduman.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. @suat duman
    teşekkür ederim. saygılar...

    YanıtlaSil