2 Aralık 2008 Salı

Kanye West ve Açık Kaynak

Geçen tv seyrederken ünlü prodüktor Timbaland’ı gördüm ve konuşmasını dinledim. Herhalde bir şarkının tutması ile ilgili en çok konuşabilecek insanlardan biridir, çünkü onlarca hit olmuş şarkının prodüktörü o. Ve çok lginç bir konuda konuştu; Bir şarkıya ilk dinlediğinizde aşık olabilir şarkının bitmesini beklemeden hemen ısınabilirsiniz ama bazılarını ise defalarca dinlemeniz gerekebilir. Veya sonuna kadar dinleyip öyle hoşlanabilirsiniz. Benim başıma çok gelen birşeydir bu, en sonda Kanye West’in son şarkısı love lock down da başıma geldi. İlk dinlediğimde çok hoşuma gitmemişde olsa şimdi çok hoşuma gidiyor. Hatta Kanye West’in resmi web sitesinde şarkının altyapılarını yayınlamasından sonra birçok farklı versiyonunuda yaptım. Açık kaynağın müzik sektörüne de girmesi çok güzel oldu, bunun katlanarak artması çok güzel işlerin çıkmasını sağlayacaktır eminim. Bundan 3 sene önce bende kendi hazırladığım sample ve bas modüllerini forum sitelerinde yayınlıyordum hatta bazı mixlerim 85000 download hiti bile almışlardı. Fakat birgün çok popüler olmuş bir parçanın (ki muhtemelen sizde bu şarkıyı dinlediniz, çünkü gerçekten çok popüler oldu) içinde kendi samplelerimi dinlediğimde başta çok heyecanlanmama rağmen sonra içimde bir burukluk olmadı da değil. Bir şey açık kaynaklı olacak diye onu özgün halde hazırlayan emek harcayan insanın hiçbir şekilde hatırlanmamasını gerektirmez. Açık kaynak sonuna kadar desteklediğim bir şey ama çok dikkatli olunmalı, insanları incitmemek için. Son günlerde bulduğum tüm boş vakitlerimi yeni mixler düzenlemeye harcadım, çok güzel işler çıktı. Benide biri keşfetsede artık Türkiye’nin de bir Dj Tiesto’su olsaJ İnsanda biraz da şans olacak, Red Bull müzik akademisinde ki başarılarımdan, katıldığım yarışma ve festivallerdeki başarılarıma rağmen gel senin elinden tutalım diyen olmadı. Sanırım bununda nedeni herhangi bir kulüpte çalacak kadar boş vaktimin ve buna ayıracak enerjimin olmaması. Yeni mixlerimde Rusya’nın etkisinin olmaması imkansızdı, gerçekten dancemüziğinde süper bir yerdeler. Trance ve house gibi benim çok sevdiğim tarzlarda ne kadar ilerlememiş olsada dance ve euro-dance tarzında Avrupa’dan çok daha güzel işler çıkıyor bence, bununda nedenini gece hayatının çok renkli ve büyük bir pazar olmasına veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder