31 Ocak 2008 Perşembe

Ben Efsane miyim?

Birşeyi kırk defa söylersen kırkbirincisinde olur demiş eskiler, son 10 yıldır o kadar çok ölümcül bir virüsün dünyadaki tüm medeniyeti yok edip birkaç insanın yanlız kalacağı yönünde film yapıldı ki, artık bu bilinçaltımıza çoktan yerleşti bile. (Bakınız: SARS virüsü, Kuş Gribi) Ne zaman bir salgın hastalık olsa hemen tüm dünyaya yayılacağı ve milyonlarca insanı öldürebileceği yönünde açıklamalar yapılıyor. Hemde bu açıklamaları uzmanlar yapıyorlar. Tüm suçlu Hollywood yapımcıları. Bu konuda ki yeni filmimiz Ben Efsaneyim(I am Legend) filmi. Film aynı virüs filmlerinden birinin konusuna sahip, uzun uzun anlatmayacağım. Güzel film gidip izleyip kendiniz görün:D Aslında Hollywood bunu hep yapıyor. 70 li yıllarda sürekli uzaylıların dünyaya saldıracağına, 80 li yıllar boyunca da nükleer bir savaş olacağına inandırmış. Ama hiç biri bu virüs kadar uzun sürmemiş. Benim hatırladığım en eski ölülerin dönüşü filmi var, daha sonra 28 gün sonra, 28 hafta sonrada son zamanlardaki türevleri. Neden bilmiyorum ama bu tip filmler beni çok etkiliyor, uzun süre etkisinden kurtulamıyorum. Ama yinede izlemektende bir o kadar çok zevk alıyorum. Bu bir çelişki midir? Evet öyle, hatta ironidir.(sonunda bir yazımda ironi kelimesini kullanabildim.) İroni kelimesini kullanmanında hazzıyla yazıyı sonlandırayım.

Son bir anektot: Eğer olurda birgün gerçekten bir virüs dünyadaki birçok insanı zombiye çevirir ve bazılarımız sağ kalırsak, lütfen bizim evde buluşalım. Radyo mesajlarıyla ben şurdayım şuraya gelin gibi bir radyo mesajı duymak istemiyorum.

2 yorum:

  1. Aslında "28 gün sonra" filmini zombi filmi sınıfına sokmak hata olur. Filmde zombilerden ziyade, süt gibi temiz, su gibi berrak, karıncayı incitmeyen asıl oğlanın olaylar karşısında en kral zombiden daha psikopatlaşmasını anlatıp, seyirciye "ahanda seyirciler, şekilde görüldüğü gibi şu 'öfke' meselesi nasılda delirtti güzelim çocuğu :o)" diyordu.

    Konuyla ilgisiz yazdım ama demek ki bu filmler beni de etkilemiş bayağı... (o kafayı duvarda patlatıp, göze parmak sokma hadisesinden kim tırsmaz/etkilenmez? :) )

    YanıtlaSil
  2. @uğur
    göze parmak sokma dedin ya sen, sahne anında aklıma geldi. Bu insanoğlu ne kadar garip, neler hayal ediyorda bundan film yapıyor:)

    YanıtlaSil