28 Ekim 2014 Salı

Gerçekten Bir Çözüm Sürecinde miyiz?

YÖK'ün Türkiye genelinde üniversitelerde yüksek lisans ve doktora tezlerine ulaşabileceğiniz bir web sitesi var. Adresi tez.yok.gov.tr . Türkiye'de son yıllarda kürt sorunuyla ilgili girilen çözüm süreci sonrasında bu siteye girip Türkiye'de kürt sorunuyla ilgili kaç tane tez yazılmış bakayım istedim. Bir çözüm sürecinden bahsediyorsak pek tabi ki ülkenin üniversitelerinin de bu konuda çalışmalar yaptıklarını düşündüm. Arama yaptırdığımda ülkenin kurulduğu günden beri var olan gelişmesinin ve ilerlemesinin önündeki belkide en önemli engel  bu konu hakkında, bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az tez olduğunu gördüm. Kürt-Ermeni ilişkileri, Kürt-Avrupa Birliği ilişkileri gibi pek çok konuda konu bulunmasına rağmen, kürt sorununa akademik bazda çözüm sunan bir tane teze rastlamadım. Sorundan bahseden birkaç tez olmasına rağmen evet bir çözüm sunan tek bir tez bile yoktu.

Sizce de çözüm sürecinin bu kadar konuşulduğu ve gerçekten bu sorunun sonunda çözüleceğinin şiddetle inanmamızın istendiği bir dönemde bu sorunu tarihsel perspektiflerde inceleyecek, bu güne kadar yapılan çözüm girişimlerinin neden başarısız olduğunu irdeleyecek ve günümüz dünyasında insan üstü toplum bilincine uygun bilimsel ve akademik çözümlerin sunulmaması bende yine kandırıldığımız ve bu sorunun yine çözülmeyeceği hissi uyandırıyor.

Tez arama sitesinde ki taramalarımda dünyanın başka ülkelerinin başlarına bela olan bir çok terör örgütüyle ilgili çok daha fazla tez buldum. Bu da gerçekten ilginç bir durum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder