2 Şubat 2009 Pazartesi

Gereksiz Gugıllama!!!

Harvard'lı fizikçi Alex-Wissner Gross Google'nin çevreye ne kadar zarar verdiğini hesaplamaya çalışmış. Her iki google aramasında elektrikli ısıtıcıda bir fincan çay için su kaynatırken ortaya çıkan kadar karbondioksit salınıyormuş. Bu şu demek oluyor; bir fincan çay için ısıtıcı kullanırken atmosfere 15 gram karbondioksit salımı gerçekleşiyor. Google’daki tek bir aramanın çevreye maliyetiyse 7 gram karbondioksit oluyor. Bundan sonra Google aramalarında daha dikkatli davranmaya karar verdim. Her gereksiz aramamla 7 gram karbondioksit salınımı gerçekleştirmiş olmam baya sarstı beni. Dünyada hergün 200 milyon Google araması yapıldığına göre durumumuz pek iyi gibi durmuyor.

4 yorum:

  1. eğer illa gugıl konusunda dikkatli olmak istiyorsan, sadece karbondioksit salınımı ile değil, enerji tüketimi açısından da yardımcı olabilirsin. blackle adlı arama motoru, (http://blackle.com/) google tabanlı, siyah bir arama motoru. amacı enerji tüketimini azaltmak çünkü beyaz fonlu gugıl blackle'a nazaran fazlasıyla enerji tüketiyor. sayfanın alt kısmında da kaç watt'ın kurtarıldığını yazıyor. biliyorum ki siyan fonda okumak zor, ama istersen böyle bir olay da var :)

    YanıtlaSil
  2. @si-men!
    googlenin beyaz ekranının fazla enerji tükettiğini biliyordum ama böyle google tabanlı çalışan siyah ekran bir arama motoru olduğunu bilmiyorumdum, öğrenmiş oldum. teşekkürler çok:))

    YanıtlaSil
  3. rica ederim ne demek duyarlı insanlara saygım sonsuz :) baktın mı bari?

    YanıtlaSil